Welkom bij Happy Haakwerk

Bedankt voor het bezoeken van mijn blog! Ik ben niet erg handig, maar ik hoop dit wel te gaan worden, zodat ik mijn happy haakwerk met u kan delen.
Ik probeer met regelmaat wat patronen te publiceren, zodat u thuis zelf aan de slag kunt gaan.
Veel plezier op mijn blog en laat gerust een bericht achter!

zaterdag 11 augustus 2012

Patroon armbandje haken

Armband haken

Begin met 37 lossen te haken
1: Een vaste in de 3e steek van de haaknaald. Vervolgens de hele rij in vasten, maar in de laatste steek 2 vasten haken.
2: Neem een andere kleur. In de tweede toer werk je aan de andere kant van de lossen die je gehaakt hebt. Je begint dan ook met 2 vasten in de eerste steek, en dan weer een rij vasten. Bij de laatste steek maak je eveneens 2 vasten. Je hecht niet af!


Nu gaan we een rij lossen maken, die dient als lus voor de knoop die erop komt. Dus kies een knoop naar eigen smaak uit en zoek hoeveel lossen hiervoor nodig zijn.
Ik heb 8 lossen genomen. Vervolgens zet je deze vast met een hv.
3: Neem een andere kleur. En zet nog een rij vasten om het hele bandje, let op dat je de goede kant voor neemt! Hecht de draden af en zet de knoop op het bandje vast.

Het basis bandje is af. Uiteraard kun je deze nog met hartelust versieren met belletjes, kraaltjes, pailletten. Dit patroon is een basispatroon waar je diverse variaties op kunt bedenken. Je zou de vasten kunnen vervangen in halve stokjes, stokjes, of gevarieerde steken hiervoor gebruiken.



Veel haakplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten