Welkom bij Happy Haakwerk

Bedankt voor het bezoeken van mijn blog! Ik ben niet erg handig, maar ik hoop dit wel te gaan worden, zodat ik mijn happy haakwerk met u kan delen.
Ik probeer met regelmaat wat patronen te publiceren, zodat u thuis zelf aan de slag kunt gaan.
Veel plezier op mijn blog en laat gerust een bericht achter!

dinsdag 10 april 2012

Nieuw patroon uiltjes haken


kervei.blogspot.com





Gisteravond heerlijk zitten haken aan mijn uiltjesproject. Zelf vind ik dit het leukste uiltjespatroon wat ik tot dusver heb gevonden. Nogmaals bedankt Kervei! En daarom heb ik besloten om het patroon ook in mijn blog op te nemen, zodat eventuele kijkers er ook van kunnen profiteren.
Ik heb hierboven drie van mijn haaksels gefotografeerd. Als het goed is zit er een link naar de plaatser van het patroon. Hieronder staat het patroon ook weergegeven:

Uiltje

Lijfje en hoofdje van de uil

Toer 1: 2 lossen, in de 1e losse haak je 6 vasten en je sluit met een hv.
Toer 2: 2 v in iedere v (12)
Toer 3: 2 v in iedere 2e v
Toer 4: ronde v (18)
Toer 5: 2v in iedere 3e v
Toer 6: ronde v (24)
Toer 7: 2v in iedere 4e v
Toer 8 t/m 11: v (30)
Toer 12: haak elke 4e en 5e samen
Toer 13 t/m 19: v (24)
Toer 20: haak elke 3e en 4e samen
Toer 21: ronde v
Toer 22: ronde v
Eventueel veiligheidsoogjes bevestigen en uiltje opvullen.
Toer 23: 5l en in de 1e losse een hv, maak het uiltje nu dicht met vasten en bij de laatste steek wederom 5l en in de 1e losse een hv.

Vleugeltjes van de uil

Toer 1: 2l, 4v in de 1e l, 1l en draai het werkje om
Toer 2: 2 v in iedere v, 1l en draai het werkje om
Toer 3: herhaal *2v, 1v* in de laatste steek 3v
Toer 4: vasten tot het eind en werk af.

Voor de oogjes heb ik vilt en knopen gebruikt, maar ook daar kun je zelf alle kanten mee op. Je zou eventueel ook de vleugeltjes van vilt kunnen maken. Succes allemaal en vooral veel plezier!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten